Köpevillkor

Köpevillkor

Bruten förpackning godkänns ej för retur

Skadad förpackning ska omedelbart anmälas till oss

Allmänt

I Se Marketing säljer vi varor via internet till privatpersoner och företag. För att handla av oss behöver du ha fyllt 18 år.

Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och där garantier är giltiga i Sverige.

Beställning

Beställning görs på vår hemsida. Om du har frågor kring hur man gör en beställning kan du kontakta vår kundtjänst på  info@calos.se

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpevillkor och samtycker till att person- och organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp sker först då vi bekräftat beställningen och skickat en orderbekräftelse till den mejladress du angivit.

Produkter och produktbilder

samtliga priser anges i Svenska kronor inklusive moms.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende eller beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra den och priser utan föregående avisering.

Vi reserverar oss för eventuella fel på hemsidan och produkt och prisinformation.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, lager differenser, tekniska problem, och eventuella typografiska fel på vår produktsida eller i våra annonser samt på annat marknadsföringsmaterial.

Slitage

Vanligt slitage gäller ej för att återlämna produkten åter så som repor och sprickor.

Uppgifter

I samband med din registrering godkänner och eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla en viss nivå av service.

Enligt PUl har du rätt att få den information som vi har lagrat om dig. Du kan därför efter att ha kontaktat oss få informationen sänt till dig via mejl.

Om du anser den felaktig kan du begära att vi tar bort den eller korrigera den felaktiga informationen.

Informationen om dig själv används av oss och våra partner under betalningsprocessen och vid leverans.

Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas vidare till tredje part.

Vi använder uppgifter från kundregistret vid utskick om våra produkter. Du får nyhetsbrev när du går genom snabbkassan och du kan välja att prenumerera på vårt nyhetsbrev som kund när du registrerar dig hos oss.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Allt innehåll som text, grafik logotyper, ljudklipp, digitala nedladdningar tillhöra oss och våra leverantörer och skyddas av upphovsrätten.

Frakt och leverans

Din vara skickas med post via våra samarbetspartners

försändelsen är i vissa fall spårbar beroende på val av postleverans och kan till viss del sökas upp.

Vi hanterar din order efter ett visst antal dagar. Då vi försöker att skapa bästa möjliga förhållande för våra kunder försöker vi göra en gemensam beställning i största möjliga mån mot våra grossister för att i slutändan skapa bästa möjliga förhållanden för slutanvändaren, vilket är orsak till att ordern kan hanteras under en något längre tid. Vi får en fraktavgift på varje beställning med 150 kr på varje beställning.

Kunden har rätt att häva köpet vid kraftiga leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om våra samarbetspartners inte kan leverera till oss. Kontakta oss via mejl info@calos.se om du då önskar häva köpet.

Vi förbehåller oss rätten att debitera för de utgifter som uppstår omkring den process det innebär vid ett ej uthämtat paket. Returfrakt och expeditionsavgifter som några exempel. Därför tar vi ut en avgift för ett ej uthämtat paket på 150 kr.

Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar (hos posten) innan den returneras till oss.

Om du ångrar dig är det därför viktigt att du hämtar ut paketet med orsak till ovan beskrivning och därefter följer instruktionerna för hur du ska returnera paketet till oss.

 

Som kund har du 14 dagars ångerrätt enligt distans och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa direkt efter det du fått varan.   Vid retur gäller dock att varan är oskadad och oanvänd. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att dra av för värdeminskning är vara eller varor i förändrat skick har vi rätten att dra av för kostnaderna

 

1. Mejla till oss på info@calos.se

2. bifoga ordernummer, ditt namn och kontaktuppgifter,

3. Skriv antal och namn på returprodukter med deras artikelnummer.

Vi ska bekräfta att returen godkänns och att ångerfristen inte gått ut innan varorna skickas tillbaka.

Kunden står för returkostnad enligt Postens returtabell och har ansvaret för varan fram tills dess att den har kommit till oss.

 

Returer får ej skickas som postförskott

Paket skickas åter till

Returadress

Se Marketing

Lammelyckan 15C,

418 75 Göteborg

 

Vid mottagande av retur vara kontrollrar vi dess skick och vid oklanderligt skick returnerar vi beloppet för den köpta varan snarast dock ej kostnaden för frakten.

Vi följer distansavtalslagen och summan ska betalas senast inom 30 dagar. Återbetalningen sker med samma sätt som köpet gjordes.

Konsumenten har rätt att återfå pengarna inom loppet av 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Konsumenten kan dock få vänta tills varan har kommit åter.

 

 

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson logo